Reklam Dünyasının Aktörleri ve Telif Hukuku

“Reklam dünyası günümüzde telif hukukunun tam kalbinde yer alır,” desek aslında yanlış söylemiş olmayız. Yaratıcı faaliyetin amacı reklam ürünü değil, sanat eseri geliştirmektir. İnsanın yaratıcı emeğinin çeşitli alanlarda tezahür etmesi demektir. Biz bu nedenle bir şiiri, bir fotoğrafı, bir romanı, bir plastik eseri..

 
 

Reklam Filmleri ve Telif Hukuku Koruması

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununda (“Kanun”) reklam filmleriyle ilgili özel bir tanım yer almaz. Kanunda “Sinema Eserleri” tanımı bulunmaktadır. Bu nedenle her türlü reklam filmi otomatik olarak telif hukuku koruması altındadır demek doğru olmaz.

 
 

Reklam Sektöründe Telif Davaları

İnsan zekâsının ve yaratıcı gücünün pazar ekonomisi emrine tahsis biçimlerinden biri de reklam alanıdır. Bu alanın aktörleri başlıca dört gruptan oluşur. Birinci grup, müellif dediğimiz, telif hak sahibi/eser sahibi sıfatını taşıyan, yazar, şair, fotoğraf sanatçısı, müzik eser sahibi, grafik tasarımcı gibi yaratıcı, asli aktörlerdir. İkinci grup ise “reklamın oluşturulması esnasında,...

 
 

Reklam Sözleşmeleri ve Telif Hukuku

Telif Hukuku öncelikle “eser sahibi”ni korur. Telif hukukunda önemli bazı ilkeler, aksi düzenlenemeyecek hükümler, önceden feragat edilemeyecek haklar vardır. Bu hususlara riayet edilmeden yapılacak bir sözleşme veya ilgili hükmü geçersiz sayılacağından, reklam dünyasında yapılan onlarca çeşit sözleşmeyi tasnif etmek...

 
   
   
 

İnanıcı - Tekcan Avukatlık Bürosu

inanici-tekcan.av.tr

Mahmut Yesari Sok. No:47 Koşuyolu 34718 Kadıköy/İSTANBUL
Tel : 0 216 340 82 15 - Fax : 0 216 340 82 20

 
 
 

Please click here for English version. Bülteni almak istemiyorsanız, info@inanici-tekcan.av.tr’ye bildirebilirsiniz.